۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۲۱

آئین سنتی «بیل گردانی»در شهر نیم‌ور برگزار می‌شود

آئین سنتی «بیل گردانی»در شهر نیم‌ور برگزار می‌شود

محلات-رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: آئین سنتی بیل گردانی هشتم اردیبهشت‌ماه در شهر نیم‌ور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی لعل بار در این خصوص اظهار داشت: مراسم بیل گردانی همه‌ساله در آخرین جمعه فروردین برگزار می‌شود، با توجه به مقارن شدن ماه مبارک رمضان با آخرین جمعه فروردین، امسال این مراسم روز ۸ اردیبهشت در محل سکوی بیل گردانی شهر نیم ور برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط ستاد مردمی بیل گردانی شهر نیم‌ور، همچون سال‌های گذشته، نمایش کشاورزی، نمایش لایروبی و رژه بیل‌دارها و بیل گردانی از بخش‌های مراسم سال جاری خواهد بود.

لعل بار گفت: از تمام هم‌وطنان و هم‌استانی‌ها دعوت می‌کنیم تا با شرکت در مراسم بیل گردانی، شاهد آئینی سنتی و میراثی ۲ هزارساله در شهر نیم‌ور باشند و از این برنامه بسیار مفرح و شاد لذت ببرند.

وی افزود: به‌منظور ترغیب نسل جوان و پشتوانه سازی بیل گردان برای سال‌های آتی، مسابقات بیل گردانی در سطح مدارس و مقطع متوسطه برگزار خواهد شد و نفرات اول تا سوم این مسابقات نیز در مراسم امسال بیل گردانی خواهند کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: علاوه بر ستاد مردمی بیل گردانی، شهرداری، شورای اسلامی شهر نیم‌ور و میراث‌فرهنگی در پاسداشت این آئین باستانی همکاری و مشارکت دارند.

لعل بار تصریح کرد: این آئین در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است و این مراسم هر ساله با هدف احیای ورزش پهلوانی سنتی در اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 5752818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha